Úžasný čokoládovo-banánový cheesecake

10.03.2019

...no a opäť vám sem postnem jeden fajný recept na koláč. Viem, viem... táto rubrika sa volá "Varíme a pečieme..." a ja tu skoro vôbec nevarím, len vypekám. Naozaj sľubujem, že sa polepším a nabudúce tu už bude svietiť nejaký super recept na cestoviny, alebo mäsko, no dnes to bude ešte dezert.

O pôvode cheesecakov sme si už čo-to napísali, takže je zbytočné to opakovať, no tento konkrétny recept vznikol úplnou náhodou, keď som včera otvorila chladničku a potrebovala som sa zbaviť ingrediencií, ktorým pomaly, ale isto končila záruka. 

Na cheesecakoch milujem najmä to, že na nich nie je dokopy čo pokaziť. Keď zmiešate tvaroh, alebo mascarpone s ovocím, alebo s čokoládou, nemôže z toho nikdy vzniknúť niečo zlé, alebo nechutné a tak to bolo aj v tomto prípade. Môj talian si dokonca pochvaloval natoľko, že som mu musela sľúbiť, že mu odložím kúsok aj do práce. Poďme sa teda pozrieť, čo budeme na tento zázrak potrebovať.

Čo budeme potrebovať

Keďže tento výtvor, bol môj výmysel, všetko som pridávala skôr od oka, každopádne približné hodnoty sú tieto:

1 balenie sušienok (možno ich budete potrebovať viac, záleží na veľkosti vašej formy), maslo, 500g mascarpone, práškový cukor, banánový jogurt, dve vajíčka, 4 lyžice hladkej múky, mlieko, banány, 200g čokolády, 200 ml šľahačkovej smotany

1. Najskôr si rozmixujeme balenie sušienok. Najlepšie sú maslové, no ja popravde vždy používam tie, ktoré nik dome nechce jesť. Mal by nám vzniknúť takýto prášok, ak nemáte mixér, kľudne dajte svoje keksy do sáčka a rozdrvte ich tĺčikom.

2. Roztopíme si kus masla. Ja som použila cca 60g, ale je to individuálne. Záleží na tom, koľko sušienok ste sa rozhodli použiť. Riaďte sa tým, že po zmiešaní masla s keksami by vám mala vzniknúť jemná kaša.

3. Pripravenú kašu natlačte na dno formy a vložte do rúry vyhriatej na cca 180 stupňov, na 10 minút, no radšej si to sledujte, aby vám korpus neprihorel.

4. Medzitým si nakrájame 3 banány (ak chcete výraznejšiu chuť, môžte ich pridať viac) a prilejeme k nim asi deci mlieka.

5. Mal by nám vzniknúť takýto hustý banánový milkshake.

6. V miske si vymiešame 500g mascarpone s práškovým cukrom. To koľko toho cukru pridáte je úplne na vás. Ja som pridala asi 60g. Ak máte radi sladšie, pridajte ho viac. Najlepšie ak si to budete pri miešani občas ochutnávať, aby ste si doladili chuť podľa vás, no pamätajte, že aj milkshake, ktorý o chvíľu pridáme do zmesy je dosť sladký.

7. Teraz prichádzajú na rad vajíčka a jogurt. Opäť všetko spolu vymiešame. 

8. Keď je zmes jednoliata, pridáme náš banánový milkshake.

9. Ďalej pridáme 4 polievkové lyžice múky a zmes opäť poriadne premiešame.

10. Hotovú zmes vylejeme na upečený sušienkový korpus.

11. Na vrch ešte nakrájame banán. (Tento krok možte vynechať.)

12. Pripravený cheesecake vložíme na cca 45 minút do rúry a pečieme pri teplote 180 stupňov. (Aj tentokrát odporúčam, aby ste si cheesecake sledovali. Každá rúra totiž pečie inak.) Výsledkom by mal byť takýto dozlatista upečený koláčik, ktorý necháme poriadne vychladnúť.

13. Medzitým si pripravíme čokoládovú polevu. Do menšieho hrnca si vlejeme 200 ml šľahačkovej smotany a začneme ju prihrievať. Pozor - nevariť !

14. Pridáme 200g nalámanej čokolády a necháme všetko spolu rozpustiť. Polevu si sledujte a miešajte. Ako som spomínala, zmes nesmie vrieť.

15. Akonáhle je čokoláda rozpustená, odstavíme ju z plameňa.

16. Našu krásnu polevu vylejeme na vychladnutý cheesecake a uhladíme.

17. Formou párkrát pobúchame, aby sa nám poleva rovnomerne rozliala po povrchu a zároveň, aby sme sa zbavili vzduchových bubliniek. Poleva sa tak dostane naozaj všade. Takto pripravený cheesecake necháme v chlade stuhnúť. Ja osobne ho najskôr vždy vložím na 40 minúť do mraziaka a potom ho preložím do chladničky na ďalšie aspoň 2 hodiny.

18. Keď je cheesecake poriadne stuhnutý, odstránime formu a môžme sa prežrať. 

Dobrú chuť

... tak a môžme degustovať. Dúfam, že sa vám môj recept páčil a že ho čoskoro vyskúšate u vás doma. Kľudne si k nemu nalejte na čo máte chuť. Moje srdce baží po pohári bieleho vínka, ale ako tehotná si pripíjam mliekom. 

Blondinka v Benátkach - Lifestyle blog
Všetky práva vyhradené 2019
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky