Pravé talianske ravioli plnené špenátom a ricottou, s maslom a šalviou

07.06.2019

Kto by ich nepoznal...štvorčeky plnené dobrotami, ktoré zvyčajne plávajú v nejakej omáčke, alebo len tak v rozpustenom masle či vývare. Typické talianske cestoviny, ktoré začali písať svoj príbeh už v 14.storočí, kedy ich ľud pripravoval zvyčajne v piatky, alebo počas formálnych slávnosti. Každý región Talianska si recept na tieto chutné cestoviny prispôsobil a ja vám dnes ponúknem ten z oblasti Ríma. Naučila ma ho moja takmer storočná talianska susedka. Ona je samozrejme macherka, tie moje ravioli nie sú ani zďaleka také tip-top ako tie jej, no verím, že raz keď budem babka, budem frajeriť ako ona. Tak poďme na to! 

Treba podotknúť, že ravioli si môžte naplniť naozaj čímkoľvek. Sú skvelé s mletým mäsom, s hubami, ale aj so sladkými níplňami. Moju verziu vám tu ponúkam najmä kvôli tomu, že mám plný balkón šalvie a špenátu, no a preto, že mám týždeň do pôrodu a mám výčitky svedomia z toho ako som pribrala, takže volím diétnejšiu verziu. 

Čo budeme potrebovať

Ako viete, zvyčajne varím od oka, no dnes vám napíšem presný pomer ingrediencií, ako ma to suseda naučila. 

Cesto: 150g hladkej múky, 150g krupice, soľ, dve vajíčka, voda

Plnka: 250g ricotty, 40g parmezánu, 200g špenátu (ja som dala len 100g, pretože môj muž špenát neznáša....ach jaj) muškátový oriešok, strúčik cesnaku, čierne korenie, soľ, 

Omáčka: maslo, čerstvá šalvia

1. Do misky si nasypeme múku a krupicu. Suroviny poriadne premiešame, aby sa nám spojili.

2. Pridáme vajíčka a soľ.

3. Prilejeme vodu a spracujeme hladké cesto. Vodu prilievame postupne, aby jej nebolo ani veľa, ani málo. To budete vidieť.

4. Keď je cesto hotové, zabalíme ho do fólie a vložíme na pár minút do chladničky.

5. Medzitým si pripravíme plnku. Na olivovom oleji podusíme špenát. Môžme si ho predtým natrhať na menšie kúsky.

6. Pridáme pretlačený cesnak.

7. Keď nám špenát zmenší objem, pridáme soľ, korenie a trošku muškátového orieška. Všetko spolu ešte chvíľu podusíme a odstavíme.

8. Do misky si vložíme našu špenátovú zmes, ricottu a nastrúhaný parmezán.

9. Suroviny spolu premiešame a ak treba, zmes ešte dochutíme. Keď máme hotovo, zmes necháme postáť na pár minúť v chladničke.

10. Medzitým sa vrátime k cestovinám.

11. Cesto si rozdelíme na 4 rovnaké časti a každú následne spracujeme.

12. Cesto si rozvaľkáme a rozdelíme na zhruba rovnaké obdĺžniky, na ktoré navrstvíme malé kôpky našej plnky.

13. Na pripravené kôpky priložíme plát cesta. Mal by byť rovnakej veľkosti ako ten na ktorej leží plnka. Nuž, nevydalo...

14. Okolie plnky poriadne postláčame, aby sme z neho vytlačili vzduch.

15. Potom "raviolu" už len vykrojíme. Existujú na to špeciálne rezátka, no ja ich nemám, tak som použila krájač na pizzu.

16. Ďalšie kusy už vyzerali lepšie.

17. ...a lepšie...

18. Nakoniec mi ich z tejto dávky vyšlo naozaj veľa a tak som pár takto uskladnila do mraziaka. 

19. Keď máme všetko pripravené, dáme variť vodu, pridáme soľ a keď nám voda vrie, vložíme do nej naše ravioli. Akonáhle vyplávajú navrch, sú hotové.

20. Medzitým si na panvici rozpustíme maslo a pridáme lístky šalvie. 

Pozor nič nespáliť!!!

21. Uvarené ravioli preložíme z vody priamo do našej maslovej "omáčky" a všetko spolu premiešame, aby sa nám cestoviny poriadne spojili s maslom.

Dobrú chuť

...no a máme hotovo! Toto jedlo je naozaj veľmi ľahké a chutné. Nebojte sa ho vyskúšať a najmä, nalejte si k nemu nejaké dobré vínko. Ja odporúčam Chardonnay. 

Ak sa vám môj recept páčil, určite mi napíšte. 

Blondinka v Benátkach - Lifestyle blog
Všetky práva vyhradené 2019
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky